Telia är en av Bris viktigaste långsiktiga partners när det gäller att stärka barns trygghet på nätet. Genom teknisk kompetens, gemensam kommunikation och konkreta lösningar har Telia bidragit till att fler barn får tillgång till stöd och vägledning när de behöver det.
Öppet dygnet runt
Telia har under många år möjliggjort att Bris stödlinje 116 111, kan vara öppen dygnet runt – året om. Tack vare Telias stöd har tusentals barn kunnat få kontakt med en kuratorer när de behövt det som mest.
Anonyma sms
För att göra det ännu enklare för barn att nå Bris anonymt har Telia tagit fram en teknisk lösning som möjliggör anonyma sms. Detta kompletterar telefon, chatt och mejl, och gör att ännu fler barn vågar ta steget att be om stöd. Lanseringen förstärktes av den gemensamma kampanjen: Anonyma idoler.
Mobilkörkortet
Tillsammans med Bris har Telia utvecklat Mobilkörkortet, ett test som hjälper barn och föräldrar att känna sig säkra och trygga på nätet. Det innehåller praktiska råd och kunskap som hjälper barn. Mobilkörkortet.
Föräldraguiden "Ingen föds digital"
Telia och Bris har även tagit framguiden "Ingen förds digital" som samlar de viktigaste råden till föräldrar om hur de kan stötta sina barns digitala liv. Guiden erbjuder konkreta tips och är framtagen för att vara lätt att använda i vardagen. Ingen föds digital. PDF
Ett långsiktigt samarbete för barns trygghet på nätet
Telia och Bris har valt att fortsätta utveckla samarbetet, med målet att fler barn ska känna sig trygga på nätet. Genom Bris expertkunskap och Telias tekniska lösningar skapas nya möjligheter för barn och föräldrar, från förbättrade digitala tjänster till framtida initiativ som stärker barns rättigheter i ett uppkopplat samhälle.